divendres, 12 de juny del 2015

La meva impressió sobre el primer de Batxillerat

Bé, després d'inacabables exàmens i treballs, després de llargues estones d'esforç i desesperació, després d'un mes i gairebé una setmana sense escriure, us vull parlar de les meves experiències durant aquest curs de 1r de Batxillerat. 

Al principi del curs els professors ens deien que no es tracta d'un cinquè d'ESO, que les coses es complicarien. Tot i això, el primer curs de batxillerat ho vaig trobar bastant ''fluid'', no era dificultós, però es va notar una certa complicació relacionada amb el ritme del treball. Sé que probablement la meva opinió canviï radicalment l'any que ve, però de moment el batxillerat m'ha anat sense cap dificultat, potser és perquè vaig a l'humanístic, però les ciències socials també poden resultar difícils pels alumnes del científic, qui sap...

El que sí que voldria destacar és que algunes assignatures noves m'han obert més la ment, la visió i la concepció del món en el qual visc. Sincerament, crec que he après coses més importants durant aquest curs i no pas en els meus dos últims anys a l'ESO. No té relació amb els professors ja que la majoria no havien canviat, sinó amb una forma d'ensenyar més profunda.

És el cas de ciències del món contemporani, història, filosofia, economia i llatí. Les ciències han tractat de temes molt generals però importants i interessants a la vegada (teoria de Darwin, els planetes, la salut). Història no només m'ha explicat esdeveniments com la pallissa que van rebre els EUA per part de Japó a Pearl Harbour (per exemple), sinó els motius econòmics i polítics dels fets mundials durant el nostre període contemporani. 

La filosofia m'ha ampliat més el pensament sobre la nostra existència, les nostres accions i el que entenem per termes com vida, Déu, llibertat i més... El cas d'economia ha estat una mica ''cru'' (haig d'admetre que no m'interessa gens quin és el valor del dòlar avui, les accions de Microsoft o el PIB d'un país) però entenc que és important en un món globalitzat en el qual vivim, per sort o per desgràcia.

El llatí no només m'ha introduït la llengua i coses l'Imperi romà, sinó m'ha fet veure que encara és viu! I tant si ho és amb els llatinismes que s'utilitzen avui dia! En cas de les assignatures de llengües, la cosa no ha variat gaire. Es complica? -Una mica. Hi ha alguna cosa nova? -Literatura. Bàsicament, la cosa segueix sent la mateixa. Català és català, castellà és castellà, anglès és anglès. 

Abans d'acabar, voldria afegir que no tot és tan maco com sembla! El que no m'ha agradat del tot és el ritme boig dels exàmens les últimes setmanes. Entenc que els professors tenen un horari i necessiten avaluar-nos a temps, però algunes vegades intenten fer-nos empassar temes sencers sense mastegar-los gaire per obtenir l'avaluació, si enteneu el que us vull dir!

I ara sí, per acabar, voldria donar les gràcies als professors per la seva feina ben feta i desitjar-los bones vacances pel treball educatiu realitzat i merescut! I als alumnes també, és clar! 

Per els/les lectors/les de FLOS News, Yegór S.R.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada